Drugi most na Sanie
- 13 listopada 2017
Większa część Miasta i Powiatu Jarosławskiego uzależniona jest od jedynej w tej chwili przeprawy mostowej. Istniejący most na rzece San został wybudowany w roku 1955 z konstrukcji odzyskanej po zniszczonym w wyniku działań wojennych moście na rzece Wiśle w Bydgoszczy. Pomimo modernizacji w latach 2008-2010 nie odpowiada w całości warunkom technicznym, jakie obowiązują dla tych obiektów.
Budowa mostu na rzece San jest bardzo oczekiwaną i wręcz niezbędną inwestycją ze względów bezpieczeństwa, gdyż w razie stłuczek, wypadków bądź awarii pojazdów poruszających się po moście lub w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 865 Jarosław – Bełżec, do których dochodzi dość często, tworzą się ogromne zatory komunikacyjne paraliżując ruch w obrębie całego Miasta.
Mając na uwadze fakt że Jarosław leży na skrzyżowaniu ważnych szlaków komunikacyjnych oraz przebiegającej na obrzeżach miasta autostrady A4 dochodzi często do paraliżu komunikacyjnego w regionie. Problemy te nasilają się w bardzo szybkim tempie i bez podjęcia zdecydowanych działań nie nastąpi ich rozwiązanie. Problem ten został dostrzeżony przez starostę jarosławskiego w 2014 roku i na jego wniosek opracowano studium projektowe budowy przeprawy mostowej w Jarosławiu wraz z drogami dojazdowymi. Studium to przewiduje trzy warianty rozwiązań komunikacyjnych.